Komunikat dla klientów przebywających za granicą!

Szanowni Państwo,

Z uwagi na stanowisko HanseMerkur Reiseversicherung AG z siedzibą w Hamburgu  będącej ubezpieczycielem dla członków Stowarzyszenia Planeta Młodych- posiadaczy Kart Planeta Młodych oraz Planeta  Młodych Plus, po konsultacji z  naszymi prawnikami chcielibyśmy przedstawić Państwu nasze rekomendacje odnośnie zakupu Kart. Zgodnie ze stanowiskiem HanseMerkur:

Ochrona ubezpieczeniowa w zakresie Kosztów Leczenia oraz Odpowiedzialności Cywilnej zaczyna działać w momencie przekroczenia granicy Polski. Ponieważ podróż może rozpocząć się tylko i wyłącznie w Polsce, ODRADZAMY ZAKUP NASZYCH KART, KLIENTOM PRZEBYWAJĄCYM ZAGRANICĄ.

Ochrona ubezpieczeniowa zaczyna obowiązywać w momencie przekroczenia granicy Polski. Ochrona nie będzie obowiązywać  w przypadku zakupu  Karty z odroczonym terminem ważności, jeśli opuszczenie Kraju nastąpi przed rozpoczęciem okresu ubezpieczenia.

Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje tylko i wyłącznie pierwsze 180 dni nieprzerwanej podróży. Podróż liczona jest od momentu przekroczenia granicy RP do powrotu do kraju. Klienci zobowiązani są do zachowania dokumentu potwierdzającego opuszczenie kraju, np. biletu lotniczego czy autokarowego.

 

W trosce o Posiadaczy Kart Planeta Młodych a w szczególności w celu ograniczenia możliwości pojawiania się nieporozumień zdecydowaliśmy się na wprowadzenie następujących rozwiązań:

  1. ograniczenie możliwości wysyłania Kart Planeta Młodych poza granice Polski;
  2. czasowe ograniczenie możliwości ubezpieczenia z wyprzedzeniem.

 

Z wyrazami szacunku

Zespół Karty Planeta Młodych

 

468 ad